13 Nisan 2014 Pazar

27-30 MART PORTOFINO - CINQUE TERRE, ITALYA

Şimdi sizleri İtalya Rivierasına götüreceğim....
Tüm hazırlıklar tamam.. yolcularımız..

ÖMER SARP, ANNEM, BABAM, ERKAN ve kardeşim KUZEY :)

Uçağa bineceğim için çok mutluyum.. Oyun odasında keyfime bakıyorum..

İlk durağımız CENOVA. Burası güzel ve büyük bir şehir. İlk olarak hemen bir araba kiraladık.
Arabalara olan düşkünlüğüm malumm :) Bu kırmızı arabaya gerçekten bayıldım..

Arabamıza atlayıp şehir merkezine gittik. Güzel bir şehir turu ve makarna nın ardından..

Portofinoya doğru yola çıkmak için hazırdık.

Küçük bir not; Cenova güzel bir liman şehri, ancak o kadar rüzgarlı ki dolaşmaktan çok da keyif alamadık. Ayrıca bu durum her mevsim için geçerliymiş.1 günde gezilebilecek güzel bir şehir. İşte size bir kaç kare..

Cenova ve Portofino arasındaki yolu otobandan gitmektense sahil yolundan gidip, o güzel kıyıları ve muhteşem evleri seyretmeye karar verdik.
Gerçekten tablo gibi.. Doğruyu sölemek gerekirse ben uyuduğumdan pek görmedim :))) ama annem öyle söylüyor..
Bu iki şehir arasında da gerçekten çok güzel balıkçı köyleri var.. Mutlaka uğranmalı .. Mesela Camogli bunlardan biri ..Biz durmadık önünden geçip devam ettik ama çok şirin bir kasabaydı...

Kıvrıla kıvrıla indiğimiz daracık yamaçlardan sonra  Portofinodayız.. Otelimiz; DOMINO HOME PICCOLO..
Deniz kıyısında .. Kahvaltısı odaları son derece güzel..Odamızın denize bakmaması tek beğenmediğimiz yanıydı.. ama genede , Portofino limanına güzel bir yürüyüş yolu ile bağlanması benim için çok eğlenceliydi.
Akşam olmuştu.. Bu güzel romantik limanda akşam balık yemenin vakti gelmişti.Babam hepsine bakıp, seçin bakalım dediğinde, annem her zamanki gibi kapısında tripadvisor logosu olan ve en kalabalık olan yani kısaca '' en pahalı olanı'' seçmişti bile. :)))

Bu güzel gecenin sonunda, Avrupa jet set inin neden burayı tercih ettiğini anlamış olduk. :))

Ertesi sabah Portofino da keşfe çıkmaya karar verdik..

Biz tabii ailemizin bekarları olarak Erkanla erkenden kalkıp Kahvaltıya indik. Ardından da biraz yürüyüş..

Annem ve babamın da katılmasıyla, o bahsettiğim güzel yürüyüş yolundan, limana yürüdük... Bol bol foto çektik, kuşları kovaladık, annem mağazaları gezdi, bizde cocuklarla birer kahve içtik. Güneşin ve manzaranın keyfini çıkardık...

Artık otelden çıkma vakti gelmişti, hazırlıklar yapıldı. Yolumuz uzundu. Babam yine sizlerinde alıştığı gibi yanında iş getirmişti. Pisa ya doğru yola çıktık. Babam birlikte çalıştığı fabrikaya uğrayacak ve görüşme yapacaktı... Bende bu yolda elimde kruvasanım keyfe daldım..

Akşam durağımız La Spezia ydı..Burası da yoğun olarak kullanılan en önemli ticari liman kentlerinden biri İtalya'nın.

Bize biraz iç karartıcı geldi. Ama sizde Cinque Terre 'yi gezmek istiyorsanız en ideal konaklama yapacağınız şehir burası.

Otelimiz HOTEL FIRENZE CONTINENTALE, cok beğenmedik açıkçası, fiyat kalite orantısı çok iyi değildi.Tripadvisor bu kez yanıldı :)
Yalnızca tren istasyonuna ve kat otoparkına yakınlığı son derece iyiydi.

Güzelce pizzamızı yiyip erkek erkeğe barda biraz takıldıktan sonra uyumaya gittik.

Sabah kalktık kahvaltımızı yaparak, günün planını yapmaya başladık.

CINQUE TERRE

İtalya’nın batı sahilinde yer alan Cinque Terre 5 toprak yani beş köy anlamına geliyor. Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola, ve Riomaggiore köylerinin hepsi birbirinden güzel renkli evlere, patika yollara sahip, ve UNESCO dünya mirası listesinde.

La Spezia dan trenle ulaşabilceğiniz gibi, çeşitli deniz yoluylada köyler gezilebiliyor. Çok heycanlıyım ki, trene bineceğim. Hatta ilk kez tren göreceğim.:)) Biz en kuzeydeki köyden başlayıp güneye yani La Speziaya doğru dönmeye karar verdik. Köyler birbirine aslında oldukça yakın trenle 7 -8 dk da gecilebiliyor. Ayrıca yürüme yoluda var 1,5 saat kadar sürebildiğini söylüyorlar..Muhteşem manzaralar eşliğinde aslında keyifli olabilirdi ama biz tabii annemden dolayı yürümeyi seçmedik..

Monterosso al Mare

Burası çook uzun bir sahil şeridi olan çok güzel bir köy..Trenden iner inmez muhteşem bir deniz sizi karşılıyor zaten.. Sahil kenarında küçük dükkanlar, cafeler, dondurmacılar var. Genelde denize girmek için tercih edilen bir bölge..Burası denize taş atma oynamam için son derece ideal olduğundan en sevdiğim duraklardan biri oldu :) Annemi bir bankta uzanıp keyif yapması için bırakıp, uzun kumsalı erkan ve babamla - tabiiki omuzda- yürüdüm..

Vernazza

Bir başka güzel köydeyiz.. Trenden inince daracık dükkanlarla dolu sokaktan deniz kenarına iniyorsunuz.. çok şirin bir koya geliyorsunuz.. Burası Portofino ya çok benziyor. Sanki daha salaş ve az sosyetik olanı gibi :)
Hemen güzel resimler çekiyoruz..Yürüyüş yapıyoruz.. Ben öğle uykuma dalarken, annemler güzel bir cafede denize karşı keyif yapıyorlar.. Bu arada dondurmaları bir harika..Gelato yazısını gördüğünüz her dükkan dondurmacı demek unutmayın !!

Manarola,

Bu arada Corniglia yı atladık, çünkü daha önce ki arastırmalarmızda daha çok kayalık yamaçlardan manzara olduğu ve kent merkezine ancak minibuslerle ulaşıldığıydı..

Gelelim Manarola,, burası aslında tatilimizin çıkış noktası diyebiliriz... Annem ve babam internette gezerken, ölmeden önce görmeni gereken 15 yer listesinde Manarolayı görür ve hadi !! der.

İşte burdayız!!

Diğer köylere göre daha güzel restoranların olduğu, külahta kızartma deniz ürünlerinin satıldığı, muhteşem bir manzaraya sahip bir köy... Güzel bir öğle yemeği ardından gezimize başlıyoruz..

Son durak;  Riomaggiore

Gün batımına yetiştiğimiz bu köyde küçük sevimli, dar sokakları ve yine muhteşem manzarası ile bizi karşıladı.
Keşifin ardından seyir için cafeye yerleşiyor... ve günün yorgunluğunu atıp, keyfe başlıyoruz...

Son günümüzde, otelden ayrılıp doğru havaalanına gittik. Annem ve babam stresliydi Bugun seçim vardı ve herşey yolunda giderse yetişeceklerdi. Uçağın istanbula inmeden havada tur atması üzerine binbir komplo teorisi üretirken tüm suçlunun babamın üzerindeki İNADINA BEŞİKTAŞ tshirtu olduğuna karar verdik.. :))

15 dakikamız kaldığında polis kontrolunden geçmiştik. Neyse ben şaşkınlık içinde nereye çekerlerse oraya giderken.. bavulları olduğu gibi havalanında bırakıp, bizi bekleyen arabaya atlayıp doğruca okula gittik.

Annem ve babam oy kullanmanın verdiği huzurla tatilimizi bitirdi.. Daha huzurlu ve mutlu günler için se  bir sonraki seçimi beklememiz gerekicek...